המבול והתיבה/פרשת נח/חומש בראשית

ד׳ במרחשוון ה׳תש״פ (נובמבר 2, 2019)

סיפור המבול ותיבת נח המפורסם. מהו אותו המבול והתיבה שנח בנה לפי פנימיות התורה? המבול קיים אצל כל אחד מאיתנו. מבול מלשון בלבול. הדעת שלנו כל כך מבולבלת שאנחנו לא יודעים להבחין בין טוב ורע. המבול הן הטרדות והדאגות שיש לכל אחד מאיתנו בתחומים השונים בחיים: פרנסה, בריאות, חיי היומיום וכו׳. אומר הבעל שם טוב שכמו אצל נח, שהבורא אומר לו – בוא אל התיבה, כך הבורא אומר לכל אחד מאיתנו – בוא אל התיבה. תיבה פירושה מילה (או מילות תפילה).
לא רק אוניה. הבעל שם טוב אומר שכשיש לך טרדות ודאגות פשוט תתפלל על זה מעומק הלב ותראה ישועות. אגב, תפילה היא לא רק מסידור או ספר. למעשה כל אדם מתפלל. תפילה שבלב.
ודאי שאנחנו צריכים להתאמץ לפתור ענייני פרנסה לדוגמא, לצאת לעבוד ולעשות ככל שביכולתנו אבל הדאגה שיש לנו סביב זה, זה המבול. וכדי להיפטר מהמבול – צריך להיכנס לתיבה ולהתפלל.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

כתבתי על זה כבר כמה פעמים שאני מרגיש שקיבלנו מתנה מופלאה בחיים. יוגה. היוגה נמצאת שם כדי לאזן אותנו, לחבר אותנו, לדאוג לנו להרבה מאד מהצרכים היומיומיים שלנו וגם הצרכים והרצונות היותר גדולים שלנו בחיים. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לפרוש מזרן, לשבת ולהתמסר. וכמו שפטאבי ג׳ויס אומר. Practice practice practice, all is coming. זה באמת ב 99% מהמקרים עובד אם מתמסרים.

אני נמצא בביקור אצל אחי ומשפחתו בלוס אנג׳לס. אתמול יצאנו לטיול בקניון בטבע קרוב לביתו כשבמרחק לא רב (חצי שעה נסיעה) היתה שריפה גדולה (השריפות עדיין משתוללות באזורים שונים באזור). ממש טיול בזמן ״מבול״. בניתי לעצמי במהירות הבזק תיבה והתפללתי שהשריפה לא תתקרב אלינו ושנוכל ליהנות מהטיול מבלי שיפנו אותנו וכך היה J

שבת שלום ומבורך

נ.ב. השתתפתי בכמה שיעורי יוגה נפלאים כאן. מצפה להעביר לכם את הידע שקיבלתי בשבוע הבא בשיעורים בסטודיו.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה