המסע שלי ממצרים לארץ ישראל / פרשת מטות-מסעי / חומש במדבר

כ״ז בתמוז ה׳תשפ״א (יולי 7, 2021)

״אלה מסעי בני ישראל אשר יצאו מארץ מצרים״. בפרשת מסעי, התורה מספרת לנו על המסעות של בני ישראל ומציינת את שמות המקומות שבהם חנו. לכאורה, לא מובן כיצד קשורה יציאת מצרים למסעות הרבים הללו, הרי רק במסע הראשון בני ישראל יצאו ממצרים. במסע הבא לא יצאו ממצרים אלא מסוכות ולאחר מכן יצאו מאיתם וכן הלאה. מדוע, אם כן, כתוב בתורה שבכל המסעות האלו ״יצאו ממצרים״? בתשובה מסר עמוק.

מהיציאה ממצרים ועד ההגעה לארץ ישראל אנו במסע אחד גדול שבו אנחנו יוצאים שוב ושוב ממצרים. אנחנו יוצאים מהמיצרים שלנו, מהמקומות הצרים שבנו.

כל זמן שלא הגענו לארץ ישראל, עוד לא השלמנו את יציאתנו ממצרים. כל פרט ופרט במסע הוא חלק מאותה עבודה גדולה. יש חשיבות גדולה לכל שלב, לכל חניה.

 

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

בדרך תרגול היוגה שלנו אנחנו עוברים מסע. למתמידים, הדרך הזאת כוללת הרבה פרטים ונמשכת כל החיים.

  1. ברובד הפיסי – יש עליות וירידות אבל אם מתרגלים בהקשבה לגוף אז הסיכוי לעבור את המסע עם מינימום תקלות ופציעות הוא גבוה.
  2. ברובד הנפשי – התרגול שלנו הוא תרגול של גוף-נפש כך שאי אפשר לנתק אחד מהשני. אפשר לגשת לנפש דרך הגוף ואל הגוף דרך הנפש. תלוי עד כמה אנחנו מתמסרים לתרגול.
  3. ברובד הרוחני – החיבור אל עצמנו ואל כוח שגדול מאיתנו הוא החשוב ביותר והמועיל ביותר להתפתחות התודעה שלנו בזמן הקצר שהקציבו לנו על הפלנטה הזאת.

אני מרגיש כבר תקופה ארוכה שאני רוצה לצלול עמוק יותר אל תוך מסע החיים המופלא הזה. לכן, החלטתי לקחת פסק זמן מהעבודה לתקופה לא קצרה (הסטודיו ממשיך לעבוד כרגיל!). כמו שאנחנו עושים בישיבה שקטה במדיטציה, מתבוננים על עצמנו ממעוף הציפור, כך אני מקווה להתבונן על החיים שלי ממעוף הציפור. מטרת פסק הזמן הזה היא ללמוד, להתפתח, לחשב מסלול מחדש. לצאת ממצרים (מהמיצרים שלי) לארץ ישראל (לרצון האמיתי שלי). למצוא זוגיות. לדייק. אני מתרגש לקראת היציאה אל מסע לא מתוכנן (כנראה עם כמה תחנות/חניות) אבל עם מטרה מאד ברורה.

 

שבת שלום ומבורך,

עדי

נ.ב. השראה מהדברים של הרב נחמיה וילהלם מתאילנד.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה