להתאמן מבראשית/פרשת בראשית/חומש בראשית

כ״ז בתשרי ה׳תש״פ (אוקטובר 26, 2019)

מתחילים לקרוא את חמישה חומשי התורה מחדש!
סיפור בריאת העולם נמצא בפרשת בראשית. בשישה ימים נברא העולם. ביום השישי לבריאת העולם נברא האדם וביום השביעי שבת הבורא ממלאכתו וקיבלנו מתנה נפלאה שנקראת שבת. מעניין שאותיות בראשית הן אותיות א׳ בתשרי (ראש השנה), היום השישי לבריאה – בריאת האדם.
בריאת האדם היא הזרע למין האנושי, שמכיל את כל הפוטנציאל שעתיד להתגלות.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

המתנה הזאת שקיבלנו כיוגיסטים – אימון יוגה, היא מתנה שהפוטנציאל שבה, עתיד להתגלות רק אם נזרע זרעים באימון ונתאמן. בלי אימון הפוטנציאל יישאר בגדר פוטנציאל.
באופן אידיאלי, כדי להפיק את מירב התועלת מאימון יוגה, כדאי לתרגל יוגה שש פעמים בשבוע (מומלץ בבוקר כדי שאפקט האימון ילווה אותנו במהלך כל היום). כמו שהעולם נברא בשישה ימים, ככה אנחנו בוראים את המציאות השבועית שלנו בשישה ימים. ״וביום השביעי שבת וינפש״. כדי שהגוף שלנו יהיה מסוגל להטמיע ולאזן את האימון בגוף שלנו אנחנו זקוקים ליום מנוחה בשבוע.
כמו שלאחר אימון אנחנו נכנסים להרפיה, לשוואסאנה. כך אחרי שבוע של אימון יומיומי, אנחנו נותנים לגוף שלנו ״שוואסאנה״ למשך יממה.
למי שמסגל לעצמו אימון קבוע, האימון באיזשהו שלב עלול לשעמם. ואם האימון משעמם, קשה עם הזמן להתמיד בו באותה התשוקה שהיינו רגילים להתאמן. ״השעמום״ הזה הוא יצר הרע שמתאמץ מאד להשאיר אותנו במיטה ולהקשות עלינו לפרוש את מזרן היוגה. יצר הרע יודע שהפרס עבור ביצוע האימון הוא מתוק ולכן הוא מנסה להקשות עלינו להשיג את המתיקות הזאת.
היופי באימון יוגה (ובלימוד תורה) זה שאם יש רצון ללמוד ולהתאמן, האור האינסופי מתגלה לאט לאט באופן אינסופי.

אצל חסידים, אומרים שאיך שאדם מעמיד את עצמו בשבת בראשית – ככה ממשיכה כל השנה. שבת בראשית היא הזדמנות נהדרת להחליט החלטות ולהתחיל את השנה ברגל ימין ובהצלחה גשמית ורוחנית.

פרשת בראשית מחזקת אותנו ועוזרת לנו להבין את ייעודנו ואת תפקידנו ובכוחה להראות לנו את הדרך חזרה לגן העדן שבתוכנו.

שבת שלום ומבורך

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה