מה הקשר בין פריצת דיסק לאמונה?/פרשת כי תשא/חומש שמות

י״ח באדר ה׳תש״פ (מרץ 14, 2020)

בפרשה הזאת מסופר על חטא העגל. לכאורה זה מוזר איך אחרי כל כך הרבה מופתים שעברו בני ישראל, הם חטאו. היה להם ספק לגבי מציאות הבורא? חז״ל מזכירים לנו שהשורש שעליו אנחנו בונים את החיים שלנו זה אמונה. אלא שהמושג הזה נתפס לא טוב בקרב הציבור. כיוון שזה מושג שנתפס לאנשים בפרשנות שלהם, שאני מחזיק בראש בדעה מסוימת בעיקשות ואני לא חייב להוכיח לך אותה. אבל לא זאת הייתה הכוונה של חז״ל.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

אז מה זאת אמונה? הנה דוגמא: מצב שאדם מגיע אלי לקבל עזרה בריפוי והחלמה מפריצת דיסק. אותו אדם מסביר לי שלפני שנתיים הוא פרץ דיסק בגב התחתון וכואב לו הגב. והוא שואל – אתה יכול לעזור לי? יש לך תרגילים שיכול לעזור לי? אני כמורה ליוגה נאבק בעובדה שהוא אומר לי – יש לי פריצת דיסק. פריצת הדיסק היא חלק מהזהות שלו. ואז לא משנה כמה אטפל באותו אדם. בראש שלו הוא מאמין שהוא תמיד יהיה פצוע עם פריצת דיסק. וכך העניין לגבי כל דבר בחיים. כל דבר שהאדם מחזיק בראש ומדמה אותו – זאת האמונה שלו.
חשוב שלאמונה לא תהיה דעה. אלא שתהיה לה תמונה. דמיון מודרך על ההיבט החיובי שלה.
אם אדם חולה, הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה לראות את עצמו בריא. כבר באותו רגע מתחיל תהליך הריפוי. דוגמא נוספת: אם לאדם מסוים יש רצון לעשות את תנוחת הגשר – האם המחשבה שלו מאפשרת לו לדמות את עצמו בתנוחת גשר עם פריצת דיסק בגב? לזה קוראים אמונה. לראות מציאות חדשה. יש מציאות תוקעת ויש מציאות משחררת. האם אנחנו יכולים לראות את המציאות אחרת במציאות המשחררת הזאת?
ולסיום, רבי ישראל מסלנט ועוד צדיקים אמרו: אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן.

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של הרב אריק נווה על הפרשה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה