מעל הטבע/פרשת שמיני/ חומש ויקרא

כ״ג באדר ב׳ ה׳תשע״ט (מרץ 30, 2019)

במקורות היהודיים והקבליים המספר שבע מסמל תבניות בבריאה הטבעית. שבעה צלילים/תווים באקורד, שבעה ימים בשבוע, שבעה כוכבי לכת וכו'. החגים פסח וסוכות הם בני שבעה ימים. המספר שמונה הוא מעל הטבע.
דרגה רוחנית וגבוהה מעל המסגרת הטבעית שאנחנו מכירים ותופסים. תחילת הפרשה מדברת על היום השמיני. יום שמח שבו משה והכוהנים מתעלים רוחנית, אלא שפתאום קורה אסון. שני בני אהרן, נדב ואביהוא, צדיקים גמורים, נפטרים.
אחד ההסברים למוות שלהם הוא ההתלהבות וההשתוקקות העזה שלהם לטפס עוד יותר גבוה מבחינה רוחנית. המעשה שלהם : ״לפני ה׳ אש זרה אשר לא ציווה אותם״ היה נסיון לעלות גבוה מדי מבלי שהקשיבו להנחיות בהקשר לעבודת המשכן.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?
כמתרגלי יוגה חשוב להקשיב. בשיעורי היוגה חשוב מאד לשמוע ולהקשיב להנחיות של המורה בשיעור. בדרך כלל המורה בונה שיעור באופן הדרגתי ומאוזן. לדוגמא: כפיפות קדימה מתאזנות עם כפיפות לאחור.
חשוב גם להקשיב למשכן השוכן בתוכנו. מצד אחד להקשיב להנחיות המורה ומצד שני לא לעבור את גבול המאמץ הנעים בתרגול. ללמוד בקלות למצוא את המקום הזה של – מאמץ ללא מאמץ (אם יש צורך, לנוח כמובן). אם עוברים את גבול המאמץ הנעים, במקרה הטוב מרגישים קצת את השרירים בסוף השיעור. במקרה הפחות טוב, נפצעים ח״ו.
בהתמדה בהקשבה בהדרגתיות ובסבלנות אפשר להגיע ולממש את היעדים שכל אחד מאיתנו שואף להשיג מתרגול היוגה שלנו.
כל אחד מאיתנו צריך להבין מה הם ״שבעת הימים״ שלו בהקשר של התרגול הפיזי. לדוגמא – אם כואבת לי הברך כשאני נכנס ללוטוס ואני מתעקש בכל זאת להיכנס ללוטוס, כנראה שכבר חציתי ל״יום השמיני״ והתוצאה של חציית גבול כזו יכולה להיות לא נעימה.
בהצלחה לכולנו!

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה