על גדי, אמא שלו והרגע הזה/ פרשת ראה/חומש דברים

כ״ח באב ה׳תש״פ (אוגוסט 18, 2020)

בפרשת השבוע נפגוש את אחד מכללי הכשרות המפורסמים. לא לאכול בשר עם חלב. לא תבשל גדי בחלב אימו. שאלה שנשאלת היא למה נכתב גדי בחלב אימו. לא היה יותר פשוט לכתוב – אל תאכל בשר עם חלב. זה בטח היה יותר מדויק. בתלמוד מובא ההסבר לכך במשפט אחד: דיבר הכתוב בהווה. התורה דיברה על המאכל שהיה מצוי באותה התקופה כי לתורה חשוב מה קורה בהווה. הרבה ממה שתוקע אותנו בחיים זה ההתבוססות בעבר שלנו. נכשלנו, לא היינו מספיק טובים, פגעו בנו. או מהעתיד: אנחנו מלאי חשש שלא נצליח, מה יהיה? התורה אומרת שצריך ללמוד מהעבר, להתכונן לעתיד אבל צריך לזכור שהחיים עצמם הם בהווה. ההווה זו נקודת החיים. וכמו שכתוב: ובחרת בחיים. דיבר הכתוב בהווה. בחסידות מוסבר שכל רגע הם חיים חדשים.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

בתמונה: רונית וניר לוי, תלמידי סטודיו ותיקים, חיים את הרגע בריטריט בתובל מ-2012:)

הכלים שאנחנו מקבלים ביוגה כל כך רלוונטיים לחיות את ההווה. את הכאן ועכשיו. מדיטציה יומיומית מחזירה אותנו לרגע הזה. תרגול תנוחות גם כן. כשאנחנו עומדים על הראש, כדאי שנתרכז ברגע הזה אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בפליק פלק לאחור לא נעים במיוחד. אכילה מודעת, הרפיה נכונה, תרגילי נשימה וכו׳ וכו׳.
אז מה מקשה עלינו ליצור שינוי בחיים? שינוי אמיתי יתרחש אם נתמקד בתפקיד שלנו כעת.
דיבר הכתוב בהווה. אם נתייחס אל הרגע הזה כחיים חדשים נוכל ליצור שינוי משמעותי בחיים שלנו ושל כולנו. כי כולנו קשורים ברשת אחת.

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. השראה מאתר 360 יהדות מבית חב״ד.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה