על החיים ועל המוות/ראש השנה

כ״ז באלול ה׳תש״פ (ספטמבר 16, 2020)

לפי חכמת הקבלה מושג החיים והמוות הוא קצת אחר מחיים ומוות גשמיים. מדובר באיזו הארה אנחנו חיים. העניין של ראש השנה זה להעלות את רמת החיים שלנו.

אדם יכול להרוויח המון כסף אבל לא ליהנות מהכסף הזה שהוא הרוויח כי אין הארה בכסף שהרוויח.

אנחנו רגילים לשמוע את המושגים: עשיתי חיים או איזה כיף חיים. השאלה אם נשאר מזה משהו לטווח קצת יותר ארוך. אם כן, מצוין. אז זה באמת חיים. ואם לא אז זה מוות.

בראש השנה אנחנו מחדשים את הקשר שלנו עם השורש העליון. ראש השנה זה ראש השינויים. אפשר לשנות את הסרט שאנחנו חיים בו בראש השנה ולהקרין לעצמנו סרט אחר. הבורא אמר לאברהם ״לך לך״. לא פיסית. לאן? ללכת בחזרה לעצמנו, לשורשנו, בשורש אין פחדים, הכל זורם.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

מה אנחנו רוצים לשנות השנה? הזמן הזה הוא זמן מאתגר לרובנו. לאן הולכים מפה? ראש השנה זה סף. שנה חדשה לגמרי. זמן חדש. מרחב חדש. ובעיקר (וזה תלוי בנו) אדם חדש. החדש זה הלא ידוע. האם אנחנו מוכנים לעשות את המעבר מהידוע ללא ידוע? כיוגיסטים שמוכנים להשקיע ולהתמודד עם שינוי, אני חושב שיש לנו את הכישורים והיכולות לצלוח את המעבר הזה. העבודה הרוחנית שלנו היא לתפקד נכון במעברים האלה. כשאנחנו על מי מנוחות הכל בסדר, אבל מה קורה שמשהו או מישהו מטלטל את הנפש שלנו? אז אולי מתגלה שאנחנו כועסים או נעלבים ורגשות צפים על פני השטח.

אנחנו הרי יודעים שיוגה היא השקטת גלי ההכרה אז כמובן שאם נתמיד בתרגול נכון ורציף, ודאי שנוכל לעבור את הטלטלות האלה ביתר קלות.

זה ה-זמן לחשוב ולהתבונן על החיים שלנו ולהחליט אם אנחנו רוצים לעשות חיים באמת J.

שבת שלום ושנה טובה ומתוקה,

עדי

נ.ב. השראה מהדברים של הרב יובל הכהן אשרוב והרב יעקב עדיה אנושי על ראש השנה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה