קרוב אליך הדבר מאד/פרשת ניצבים-וילך/חומש דברים

כ״ב באלול ה׳תש״פ (ספטמבר 11, 2020)

לקראת השנה החדשה אנו זקוקים לעידוד ולחיזוקים. כי בשנה החדשה אנו מתחדשים עם הרצונות שלנו. הפרשה נותנת לנו כח להיות מאוחדים, ולהתייצב (פרשת ניצבים) איתנים ובקומה זקופה לקראת השנה החדשה. משה מבטיח לנו דרך פסוק מפורסם בפרשה שהדבר פשוט : ״לא בשמים היא…כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו״. בורא עולם רוצה שנדע שאין דבר העומד בפני הרצון. ״בלבבך״ הכוונה לרצון הלב שלנו.

בחודש אלול לקראת ראש השנה הבורא נותן לאדם בדיוק את מה שהוא רוצה. כמה שאדם רוצה יותר, יקבל יותר. כי אין דבר העומד בפני הרצון.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

אז זה מצוין שיש לנו רצון אבל יש רצון חיצוני ויש רצון פנימי. יש רצון חיצוני לקום בחמש בבוקר לתרגל יוגה ויש רצון פנימי – תכלס קמים בשמונה. מה שקורה במציאות זה האדם. במקרה הזה האדם אוהב יותר את השינה מאשר את היוגה. הבורא לא רואה רצונות שקריים (חיצוניים). הוא רואה את הרצון הפנימי. האנרגיה שאנחנו משקיעים בדבר מסוים חשובה.

לפעמים ההרגשה היא שדברים שאנחנו רוצים לעשות גדולים עלינו. משה רבנו מזכיר לנו ש ״לא בשמים היא…כי קרוב אליך הדבר מאד״. מלאכים בתנ״ך נקראים ״עומדים״ ואילו בני אדם נקראים ״מהלכים״, כלומר למלאכים אין בחירה חופשית כפי שיש לבני אדם. ביכולתנו לעשות שינויים, להחליף ״סרט״, להעז וליזום מהלכים ואולי אפילו, אם יש רצון אמיתי, לקום בחמש (או בשש) בבוקר לתרגל יוגה 🙂

שבת שלום ומבורך,

עדי

נ.ב. השראה מהדברים של הרב יובל הכהן אשרוב ורפאל כהן על הפרשה.

נ.ב.ב. תודה לדורון על צילום התמונה ממסוק בשעה קרובה לזריחה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה