בואו נהנה / פרשת וישב / חומש בראשית

כ״ג בכסלו ה׳תשפ״א (דצמבר 9, 2020)

״וישב יעקב בארץ מגורי אביו בארץ כנען״. על המילים ״וישב יעקב״ דורשים חכמים: ״ביקש יעקב אבינו לישב בשלווה קפץ עליו רוגזו של יוסף״. לשבת בשלווה זה הרצון שהכל יהיה בסדר. אין צורך בשינויים, הכל רגוע. אחת הבעיות ברצון הזה לשבת בשלווה היא שזה יוצר עולם מאד חד מימדי. גוונים שונים, מימדים שונים, כוחות שונים, אלו לא מאפשרים לשבת בשלווה. יעקב ביקש לישב בשלווה, ועם ישראל רוצה לפעמים לשבת בשלווה, משמע שלא נצטרך לשים לב לגוונים בעם שלנו. וליוסף יש כח אחר. יוסף לובש כותונת פסים, פסים הם ביטוי לגוונים שונים. יוסף הוא גם כוח מחיה. הוא מאפשר לכל הכוחות במציאות לבוא לידי ביטוי מהכוח אל הפועל. הוא יחיה בהמשך את מצרים כמו גם את הבית שלו. וכשבית יוסף נמצא בתוך בית יעקב כך נוצר בית ישראל.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

יוגה פירושה איחוד או חיבור. היוגה נגישה לכולם. ולמעשה כל אחד יכול לתרגל יוגה. להתחבר דרך יוגה פיסית, יוגה מנטאלית ו/או יוגה רוחנית. רק צריך לבחור. בסטודיו אנחנו פוגשים מגוון רחב של מתרגלי יוגה. רוב המתרגלים מגיעים כדי לשפר את בריאותם הפיסית. חלק כדי לשפר את בריאותם המנטאלית וכדי להשיג רוגע וקצת שקט. ומעט מגיעים כדי לעשות התפתחות רוחנית.
הגענו לעולם הזה כדי לעמול. אי אפשר לטעות ולחשוב שאפשר לשבת בשלווה. בגוף הפיסי אנחנו יודעים שאם לא נפעיל את השרירים שלנו הם יתנוונו. וחשוב למצוא את הכוחות לכך. כך גם עם הנשמה שלנו שרוצה להתקרב ולהתאחד עם המקור שלה. הבורא ברא את העולם כדי להיטיב לנבראיו. ההטבה נקראת אור אין סוף (הארה של הבורא לנברא) והיא תמיד שם, והאתגר שלנו הוא להתחבר לאור. כשלא מתחברים זה מצב של פירוד, וכשמתחברים זאת הנאה. אז בואו נהנה.

שבת שלום ומבורך וחג אורים שמח,
עדי

נ.ב. השראה מהדברים של הרב חגי לונדין על הפרשה.
נ.ב.ב. הפרשה מוקדשת לאחייניתי המתוקה ליאור עדן שחגגה לפני כמה ימים יום הולדת. מזל טוב ליאור! התמונה המצורפת היא של ליאור כשהיתה ילדה קטנה. יש שאומרים שהיא דומה לי.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה