גילוי האהבה/פרשת ואתחנן/חומש דברים

ט״ז באב ה׳תשע״ט (אוגוסט 17, 2019)

בפרשת השבוע אנחנו קוראים את הפסוק ״שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד״. ומיד אחר כך את ״ואהבת את ה׳ אלוקיך״. חז״ל שואלים איך אפשר לצוות אדם על אהבה? ואם אני לא אוהב אותו?לא מרגיש שום רגש כלפיו? ומסבירים שאהבת פירושו והתבוננת. וכמו שבאהבת את ה׳ אלוקיך באמצעות ההתבוננות אנחנו יכולים להגיע לידי אהבת ה׳ כך גם בהתבוננות על כל אדם ואדם, כשנסתכל על הפנימיות שלו, נצליח לחזק את האהבה שקיימת בתוכנו לכל אדם. כשנגלה את האחווה שקיימת בתוכנו, שכולנו נבראים של הבורא, זה יעורר את האהבה בתוכנו ולכל אדם.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

היום ט״ו באב. ט״ו באב מצוין ביהדות כמועד. המשנה מתארת את ט״ו באב במשפט הזה:״לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים״.
מדי שנה בעשור האחרון אנחנו מקיימים בסטודיו בט״ו באב סדנת תאי יוגה מסאז׳ בזוגות. סדנה של תרגול בהתבוננות לבן/בת הזוג שלי. לומדים להקשיב לאחר ולהעניק טיפול מצד אחד, ומצד שני לומדים להרפות ולקבל טיפול מאחר. הקשבה והתבוננות.
הראייה והחושים שלנו מוגבלים, ולרוב יש חלקים נסתרים בתמונה הרחבה. לפעמים גם אחרי התבוננות, האהבה אינה ממלאת את ליבנו. במקרה הזה אפשר לעשות מעשה טוב לזולת. כך נתחיל לאהוב אותו, כי הלב נמשך אחרי המעשים. האהבה קיימת בתוכנו כל הזמן, אך לפעמים היא מכוסה בקליפות. האתגר הוא להסיר את הקליפות, לגלות את האהבה ולוודא שניצוץ האהבה ימשיך לבעור ויהפוך לאש גדולה של אהבה.
שנזכה להוסיף באהבת אדם.

שבת שלום ומבורך

נ.ב. השראה לכתיבת הדברים האלה מדבריו של הרב נחמיה וילהלם בתאילנד

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה