הכח הנשי / פרשת חיי שרה / חומש בראשית

כ״ה במרחשוון ה׳תשפ״א (נובמבר 12, 2020)

עיקר הפרשה מספרת על נשים. שרה, רבקה וקטורה. הפרשה פותחת בפסוק: ״ויהיו חיי שרה מאה שנה ועשרים שנה ושבע שנים״. רבי נחמן מברסלב מפרש את הפסוק הזה כך: ״וזהו עיקר השלמות – שיתחיל לחיות בכל פעם. ואפילו כשמגיע לימי הזקנה, יהיה בעיניו עדיין תינוק לגמרי, כאילו לא התחיל לחיות ולעבוד את ה׳ כלל, ויתחיל לחיות בעבודתו יתברך בכל פעם מחדש. וכך לגבי שרה אמנו, שכל מה שמזקין הצדיק – הוא עדיין תינוק בעיני עצמו, ועל ידי זה מוסיף בעבודתו כל פעם, שכל ימיו ושנותיו הם שנות חיים באמת, כי אינו נאבד שום יום מימי חייו בלי תוספת קדושה וחיות, ואלה חיים ארוכים באמת״.

צדיקים נמצאים בשמחה תמידית וגילם לא משנה. שרה היתה צדקת אמיתית, אישה גדולה במעשים. האם הראשונה של עם ישראל. היא הייתה יותר גדולה מאברהם בנבואה ״כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה״. שינוי אמיתי בחיים זה שינוי במעשים. שרה חייתה חיים עם מטרה. מסרה את נפשה למען המטרה.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

זכינו כיוגיסטים להכיר כלי (היוגה) שהוא אמצעי ליצור שינוי בחיים. ליוגה הרבה רבדים. כל מתרגל מאמץ לעצמו את הרובד אליו הוא מתחבר כדי לעזור לו להשיג את מטרותיו בחיים. לפי איך שאני מבין את הדברים של רבי נחמן, אפשר לחיות חיים באמת. כל עוד אנחנו מסכימים להיות תינוקות בעיני עצמנו. להחליט שבכל רגע אנחנו מוכנים להתחיל מחדש. הכל תלוי בנו ובמעשים שלנו.
כשאנחנו יודעים שיש מטרה, כמו אברהם ושרה שידעו שיש להם מטרה בחיים, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשנות כוון מתוך מחויבות לאמת הפנימית שלנו גם אם זה לפעמים אומר להתחיל מהתחלה. ודאי בהתחלות חדשות יש אתגרים. אדם גדול לא יוותר, הוא יעמוד בהתחלות חדשות ובניסיונות מתמשכים כדי להשיג מטרה שחשובה לו.

לדוגמא, התקשרה אלינו לסטודיו מישהי שהתעניינה בקורס יסודות ושאלה אם תוכל לבטל את ההרשמה לאחר השיעור הראשון אם תרגיש שזה לא מתאים לה. משם גלשנו לשיחה על כך ששיעור אחד אינו מלמד אותנו מספיק על המהות של אותו נושא, וחשוב להתמיד לפחות מספר פעמים כדי להבין אם יוגה זה תרגול שמדבר אלינו וגורם לנו לשמחה אמיתית.

אני מאחל לנו שנזכה להתחבר לכח הנשי העוצמתי ולהיות גדולים במעשים כמו שרה. למעשים בסופו של דבר יש השפעה מרחיקת לכת עלינו ועל הסובבים אותנו בהווה וגם לדורות הבאים.

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. מוקדש לאריאל שחוגג השבוע בר מצוה. למרות שהיום הפכת לגבר, אל תשכח להמשיך לצחוק כמו ילד. מזל טוב אריאל!

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה