חצי הכוס המלאה/פרשת בהעלותך/חומש במדבר

י״ד בסיון ה׳תש״פ (יוני 6, 2020)

כמו שהזכרתי בעבר, פרשת השבוע והתורה רלוונטית מאד לחיים שלנו היום כי התורה היא נצחית. פרשת ״בהעלותך״ נותנת לנו את הכח להתעלות מעל מצבים לא נוחים, ולהגיב לנסיבות באופן מאופק ומתוך שליטה עצמית. בכך התורה מלמדת אותנו לקחת שליטה, להתמודד, לנסות להתעלות מעל הנסיבות כי החיים תמיד יזמנו לנו ניסיונות והחכמה היא לעמוד בניסיונות הללו.
בפרשה, בני ישראל אכלו מן וחלקם התלוננו על הטעם. אומרים שהטעם של המן היה כטעם של מה שדמיינו האנשים. מי שהתלונן על הטעם וראה את חצי הכוס הריקה – הטעם היה נוראי. מי שראה את חצי הכוס המלאה וחשב באופן חיובי – הטעם של המן היה נפלא. הגישה שלנו, הגמישות שלנו, צורת החשיבה ודרך ההסתכלות שלנו, הם מרכיבים חשובים מאד בהצלחתנו להתעלות.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

החודשים האחרונים זימנו לנו לא מעט ניסיונות בהקשר לתרגול יוגה ובכלל.

1.   תרגול בבית במקום בסטודיו. לא הייתה אפשרות לאלה שרגילים לתרגל יוגה בסטודיו לתרגל בסטודיו. המצב החדש הצריך אותנו לתרגל בהנחיה דרך פייסבוק לייב/זום. לתרגל לבד בבית וכו׳.
2.   תרגול בדק בחוץ אצלנו בסטודיו בהרצליה. כדי להרחיב את מרחב התרגול הכשרנו את הדק בחוץ לתרגול בנוסף לתרגול בסטודיו עצמו. אמנם בשעות אחר הצהרים/ערב מאד נעים לתרגל על הדק אבל בשעות הבוקר המאוחרות/צהרים קצת יותר מאתגר.
3.   רישום מראש לשיעורים. עד תקופת הקורונה, כל מי שרצה לבוא לשיעור יוגה בסטודיו פשוט הגיע ללא תיאום מראש. בחודש האחרון מאז שפתחנו מחדש עברנו לרישום מראש דרך האינטרנט (כי יש צורך לשמור מרחק בין מתרגלים כמובן ומספר המקומות מוגבל).

לאלה שהסתגלו מהר למצב החדש והתגמשו מנטלית, הניסיונות האלה במידה מסוימת הובילו להתעלות ולאלה שעדיין מתקשים להסתגל/להתגמש למצב החדש, הדברים קצת יותר מאתגרים ולא נוחים. הבחירה בידנו כי תמיד כדאי לראות את חצי הכוס המלאה 🙂

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של רפאל כהן על הפרשה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה