טריק ל "איך ללמוד?"/פרשת בהר-בחוקותי/חומש ויקרא

כ״ב באייר ה׳תש״פ (מאי 16, 2020)

כתוב בפרשת בחוקותי "וישן מפני חדש תוציאו". על פי תורת החסידות, אם אנחנו רוצים להתמלא בידע ובהשגות חדשות, עלינו לפנות ידיעות ותובנות ישנות. ואיך מפנים מרחב ובמיוחד מרחב בנפש? באמצעות דיבור עם הזולת על החומר שכבר למדנו. אם אנחנו שומרים הכל לעצמנו, לא יהיה מקום פנוי לתובנות חדשות. ולכן מי שמלמד תלמידים או בכלל משתף תובנות מביא בכך תועלת לא רק לאחרים אלא גם לעצמו. זו הדרך לרכוש ידיעות נוספות.

איך זה רלוונטי לנו הים כיוגיסטים?

כבר בתחילת דרכי כמורה ליוגה למדתי טריק קטן שמסייע לי מאד עד היום. הטריק הוא לקבוע תאריך לסדנה בנושא מסוים וכך אני יודע שמעכשיו אני צריך לעשות כל מה שצריך בשביל שהסדנה תצא לפועל. למשל: "סדנת יוגה לברכיים בריאות". תכלס אני לא פיזיותרפיסט ולא אנטומיסט אבל כן למדתי משהו ממוריי ליוגה ויש לי רצון להתפתח. ועם כח רצון אפשר להגיע רחוק.

רעיון קבלי מהפך את אותיות "רצון" ל"צנור". צנור שזורם בו מים תמיד מלא במים חדשים. הצנור לא שומר לעצמו. הוא תמיד נותן אבל תמיד נשאר מלא. עוד טריק גאוני!
נאמר שקבעתי את תאריך הסדנה לעוד שלושה חודשים. מאותו הרגע השעון מתקתק, המועד מתקרב וזה מכריח אותי ללמוד את הנושא ולשווק את הסדנה. וכך מסדנה לסדנה אני מתמלא ומתרוקן ושוב מתמלא ומתרוקן. במשך השנים המשכתי להוציא ריטריטים של כמה ימים ובינתיים שיא הלמידה האישי שלי זה קורס המורים ליוגה שאני מעביר בסטודיו. אני מרגיש שאת כל הידע שצברתי במשך השנים אני מעביר משבוע לשבוע. בכל שבוע אני מרגיש כמו שאני מתכונן להעביר סדנה.

לשמחתי, יש לי תלמידים שמוכנים ללמוד ממני. זאת אולי הזדמנות להודות (שבוע שעבר בספירת העומר התמקד בספירת ההוד) לכל התלמידים שמתמידים איתי ועם המורים האחרים בסטודיו במשך השנים. חלקם פוקדים את הסטודיו מדי שבוע כבר 14 שנים מיום הקמתו.

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של סיון רהב-מאיר על הפרשה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה