להיות אברהם אבינו / פרשת לך לך / חומש בראשית

ח׳ במרחשוון ה׳תשפ״א (אוקטובר 26, 2020)

״ויאמר ה׳ אל אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך״. הרב שמשון רפאל הירש מסביר שאברהם אמור להוריש לנו את היכולת להיות תמיד אלטרנטיבה לתרבות השלטת ולא להיסחף, גם אל מול תרבות העולם וגם בתוך העם שלנו: ״הבדידות שהוטלה על אברהם העמידה אותנו בניגוד גמור לתקופתו. הערכים שלו סתרו את הערכים המקובלים. אין איש רשאי לאמר: אני צדיק וישר, בהתאם לאופנה. כל אדם אחראי על עצמו כלפי ה׳. אם יש צורך בדבר, ושיטת הרוב אינה אמת – עבוד את ה׳ לבדך. איך יכולנו להתקיים ואיך נוכל להתקיים אלמלא ירשנו מאברהם אבינו את אומץ הלב להיות במיעוט?״.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

תקופת הקורונה היא הזויה לדעתי כי מבחינה בריאותית לא מטפלים בשורש הבעיה. רוב האוכלוסיה לא תחלה אם תתמיד באורח חיים בריא. הפתרון מתחיל בחינוך ולצערי זה מה שחסר. נדמה שכמה מפרשות התורה ובמיוחד הפרשה הזו נכתבו בדיוק לתקופה שבה אנחנו חיים עכשיו.
בבריאות הטבעית וביוגה ידוע שרק הגוף, המכונה המופלאה הזאת, מרפא את עצמו. מסכות, ריחוק חברתי, סגר ואלכוג'ל – כל אלה נועדו למגר את התפשטות המחלה אבל הם לא מהווים פתרון שיורד לשורש הבעיה.
הפתרון האמיתי בעיני שונה מהפתרונות שמציעים לנו מנהיגי העולם ומערכת הבריאות העולמית. פתרון שיורד לשורש הבעיה הוא לקיים אורח חיים בריא, כך שמערכת החיסון תתפקד כמו שצריך ובאמת תגן עלינו.
קשה להבין איך בכל תקופת הקורונה אנחנו כמעט שלא שומעים על החשיבות של אורח חיים בריא.
רמב״ם ורופאים גדולים נוספים וגם יוגים גדולים ידעו את זה לפני הרבה מאד שנים. חוקי הטבע לא השתנו. היוגה שכוללת תרגול פיסי, הרפיה, נשימה, חשיבה חיובית ותזונה נכונה היא פתרון מעולה לחיזוק מערכת החיסון. אין צורך להמתין לחיסון שיהיה מוכן בעוד חצי שנה-שנה. אורח חיים בריא זה החיסון הכי טוב שיש!
אני מזכיר את דברי הרמב״ם הלכות דעות ד:
״כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורינו אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו עד שיזקין הרבה וימות ואינו צריך לרופא״.
שנהיה בריאים!

שבוע נעים,
עדי

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה