מה זה ויניאסה?/פרשת אמור/חומש ויקרא

ט״ו באייר ה׳תש״פ (מאי 9, 2020)

החלק השני של פרשת אמור עוסק במועדי ישראל. בין לבין המועדים השונים מוזכר ספירת העומר. ״וספרתם לכם ממחרת השבת מיום הביאכם את עמר התנופה שבע שבתות תמימות תהיינה״. ובכן, מה זה ספירת העומר?

החל מהלילה השני של חג הפסח, ועד הלילה שלפני חג השבועות, אנו מקיימים מצוה מיוחדת בשם "ספירת העומר". התורה מצוה אותנו לספור בכל שנה ושנה, שבעה שבועות שלמים, בסה"כ 49 יום, ועם תומם אנו חוגגים חג מיוחד, המכונה – איך לא – בשם חג ה"שבועות".
אחת הסיבות שאנחנו סופרים מוקדשת לשיפור האישיות שלנו. כשעם ישראל גר במצרים, לפני למעלה מ – 3,400 שנה, הוא אימץ התנהגות בלתי-מוסרית שהיתה פופולרית ביותר במצרים. היהודים שקעו בזוהמה רוחנית של ממש, וברגע האחרון נגאלו על-ידי הבורא. לאחר יציאת מצרים, הם עברו תהליך של לידה מחדש וחיש-מהר התעלו לדרגה הגבוהה ביותר אליה הגיעו אי-פעם. עד כדי כך, שכשהם עמדו למרגלות הר סיני לפני מתן תורה, הם היו דומים למלאכים.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?
אחת השאלות האופייניות למתרגלי יוגה חדשים שמגיעים לשיעור ויניאסה יוגה זה כמובן – מה זה ויניאסה?
יש למונח ויניאסה כמה פירושים. הפירוש האהוב עליי זה הפירוש ששמעתי ממתי עזרתי ז״ל. ויניאסה: התקדמות הדרגתית או צעד אחר צעד באופן שיטתי והולם, שמביא תלמיד מנקודה אחת לנקודה אחרת.
כך בתרגול יוגה, אנחנו מציבים לעצמנו מטרה וצעד אחר צעד בצורה בטוחה מובילים את עצמנו או שמובילים אותנו אל המטרה הרצויה.
את ההתקדמות והצמיחה בתקופה זו ניתן להשוות למירוץ. אנו קובעים לעצמנו יעדים, ומנסים להשתפר בכל יום. אנו מביטים אל לבנו, ומנסים לתקן את התכונות השליליות שבתוכו. מוסיפים בטוב ואט אט הפחות טוב מתמסמס.שבת שלום,
עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מאתר בית חב״ד.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה