סדרי עדיפויות/פרשת מטות/חומש במדבר

כ״ד בתמוז ה׳תשע״ט (יולי 27, 2019)

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על בני גד ובני ראובן שעל סף כניסתם לארץ הם מבקשים ממשה להישאר בעבר הירדן מכיוון שיש להם הרבה מקנה צאן ובקר, ומשה אומר להם "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו כאן?" והם עונים "גדרות צאן נבנה למקננו וערים לטפנו (ילדינו)" ומיד לאחר מכן אנחנו נבוא ונלחם ורק אז נחזור.
משה מסכים איתם ומאשר, אבל אם נשים לב נראה שיש שינוי בדברי משה מדברי בני גד ובני ראובן, משה עונה להם "בנו לכם ערים לטפכם וגדרות לצאנכם". הם הקדימו את גדרות הצאן לפני ערי המגורים לטפם ומשה אומר להם, קודם ערים לטפכם ואחר כך גדרות לצאנכם.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?
השאיפה אצל הרבה מאיתנו שמתרגלים יוגה היא לקום מוקדם בבוקר ולתרגל יוגה. אנחנו מכירים
את ההרגשה הנפלאה אחרי האימון וכיצד המחשבה בהירה יותר אחרי האימון.
בשביל להתמיד ולהקפיד על תרגול יוגה קבוע אנחנו צריכים לארגן את סדרי העדיפויות שלנו בחיים. לחשוב עם עצמנו מה הדבר הכי חשוב? על מה אני לא יכול לוותר? ומתי צריך להתפשר.
לא תמיד נצליח לשלב תרגול יוגה ביומיום שלנו. יש דברים נוספים שאנחנו צריכים לדאוג להם – ילדים, עבודה וכו׳.
לפי מה שאנחנו לומדים ממשה, אנחנו צריכים לזכור את סדרי העדיפויות שלנו בחיים. קודם כל דואגים לילדים ולמשפחה ואחר כך לכסף, לרווחה האישית שלי וכו׳. שאלו את אחד היוגים הגדולים, מה אני צריך לעשות אם הילד/תינוק שלי בוכה בשעה מוקדמת בה אני מתרגל יוגה? ללא היסוס היוגי ענה שצריך להפסיק את האימון ולטפל בילד.
התשובה של היוגי מאד ברורה אם מבינים שמהות היוגה היא חיבור ואהבה. אהבה מתחילה במעגלים הכי קרובים שלנו.
יחד עם זאת, צריך לשים לב שגם הדברים שעושים לנו טוב לא נדחקים לשוליים. לפעמים אנחנו נשאבים עמוק מדי למטלות היומיום, לעבודה והאנרגיות ירודות. תרגול היוגה הוא כלי נפלא לתחזוק הנפש והגוף ויש בו לחדש כוחות.
מאחל שנשכיל למקם את הדברים החשובים באמת בראש סדרי העדיפויות שלנו בחיים.
(ההשראה לפרשת השבוע מהרב נחמיה וילהלם, בנגקוק תאילנד).

שבת שלום ומבורך

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה