עליות ומורדות/פרשת וישלח/חומש בראשית

ט״ז בכסלו ה׳תש״פ (דצמבר 14, 2019)

בפרשת השבוע קוראים על המפגש בין יעקב לעשיו אחיו לאחר שנים רבות שלא התראו. יעקב חושש מנקמתו של עשיו לאחר שגנב את ברכתו.
יעקב שולח מתנה לעשיו ואומר לאנשים שמביאים את המתנה: תגידו לעשיו ״כה אמר עבדך יעקב עם לבן גרתי״. מסבירים חז״ל, גרתי בגימטרייה תרי״ג. יעקב מתכוון לרמז לעשיו, עם לבן גרתי ותרי״ג מצוות שמרתי. מה העניין של יעקב לספר לעשיו שהוא שמר תרי״ג מצוות? האם עשיו ייתן לו יותר קרדיט ברגע שהוא ישמע שהוא שומר מצוות? זה לא מעניין אותו, הוא הרי לא אדם ששומר מצוות. אלא שיעקב רצה להגיד לו: תדע לך, אמנם אתה חזק ממני, אתה עם 400 איש, יש לך מחנה של חיילים. אין לי ספק שאתה יותר חזק ממני פיזית אבל תדע לך שאני במשך כל שנותיי בבית דודינו לבן שמרתי על תרי״ג המצוות וכשאני שומר על תרי״ג המצוות, הכח הרוחני שאני מקבל מהעבודה הזאת מחזק אותי באופן ששום דבר לא יכול לשבור אותי. וכשהמסר מגיע לעשיו הוא מבין באמת שעדיף לו לחיות בשלום עם יעקב.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

בסוטרה 14.1, ביוגה סוטרה של פטנג׳לי כתוב: ״אימון זה מכה שורש כשהוא מבוצע כראוי בהתמדה ולאורך זמן״. לפי איך שאני מבין את פטנג'לי, רק על-ידי התמדה באימון נצליח לראות את המציאות ביתר בהירות.
כל אחד מאתנו מכיר אימון/דרך/פרקטיקה שעשויים לעזור לו בחיים. האימון נועד בשביל ליצור עוגן בחיים שלנו. לחזק אותנו, בעיקר מנטאלית ורוחנית. כולנו חווים עליות ומורדות בחיים. בשבילי, תרגול היוגה שומר עליי ועוזר לי לייצב ולמתן את תנודות החיים.
מאחל לעצמי ולכולנו שנתמיד באימון/דרך לאורך זמן.

שבת שלום ומבורך

נ.ב. השראה לכתיבה מסיפור על הפרשה של הרב נחמיה וילהלם בתאילנד

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה