Breathe & Relax/פרשת וישב/חומש בראשית

כ״ג בכסלו ה׳תש״פ (דצמבר 21, 2019)

״וישב יעקב בארץ מגורי אביו בארץ כנען״. הפסוק הראשון בפרשה הוא השורש של כל הפרשה. יעקב מבקש לשבת ולנוח אחרי האירועים השונים שפוקדים אותו ואת בני משפחתו. אין אנו יכולים להבין ולשפוט צדיק בסדר גודל כזה ובכל זאת ננסה ללמוד מסר מהפסוק.
בעולם העשייה איננו יכולים להרשות לעצמנו לשבת בבטלה ובשאננות. במוקדם או במאוחר אנו נעמוד בפני ניסיונות. כל אדם שחווה משבר מחפש איך להחזיר את המצב לקדמותו או לשפר את מצבו. לא תמיד צריך לנסות להחזיר מצב לקדמותו אלא ללמוד מכל דבר שקורה לנו בחיים. אין מקרים בחיים, כל אירועי החיים הם בהשגחה פרטית. אם היינו חיים בשלווה תמידית החיים היו נכנסים לסטגנציה והיינו מתרוקנים מדי. החיים היו מונוטוניים ולא היה שום חידוש ולמעשה זה לחיות מוות. בכל יום אנחנו אמורים לצפות לאירועים/ניסיונות בלתי צפויים. להבין שבכל אחד מאתנו קיים פוטנציאל תודעתי (רגשות, מחשבות, ואפילו פיזיות חדשה וכו׳) ואירועי החיים מגלים את הפוטנציאל הזה. לפעמים אנחנו קמים בבוקר ואומרים לעצמנו – זה יהיה יום נורמלי, בזרימה. האם זה מה שאנחנו מייחלים לעצמנו?

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

הייתי בחופשת גלישה באלפים הצרפתים בשבוע שעבר. קיבלתי ממדריך הגלישה את אחד משיעורי היוגה החשובים שקיבלתי בחיי. הדבר הראשון שאמר שנפגשנו עמו היה: .Breathe & Relax  אני מניח שמה שהוא התכוון זה שבמסע המשותף שנעבור השבוע יהיו הפתעות, יהיה מאתגר ושנהיה פתוחים לכל דבר כמו פחדים, סופות שלגים, מדרונות תלולים וקשים וכו׳. אכן גלשנו בתנאים קשים בחלק מהזמן. ביום הראשון, בעקבות ראות לקויה ביותר, חבר לקבוצה נפל לבור ונזקק לצוות חילוץ שיחלץ אותו.
כמורה ליוגה, ההנחיה הזאת Breathe & Relax אמורה להיות ברורה לי, הרי אני מדבר על זה כל יום. אבל כשנמצאים במצבים חדשים ומאתגרים עם קצת מתח, חשובה התזכורת הזאת. לולא המצב התודעתי הזה שניסיתי להיכנס אליו, אני משוכנע שלא הייתי מסוגל לקחת את הגלישה לרמה הבאה. כך בתרגול יוגה וכך בגילוי התודעה האלוקית שקיימת בכל אחד מאתנו.

שבת שלום ומבורך

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של הרב אריק נווה על הפרשה

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה