HAPPY/פרשת כי תבוא/חומש דברים

כ״א באלול ה׳תשע״ט (ספטמבר 21, 2019)

״ושמחת בכל הטוב אש נתן לך ה׳״, כתוב בפרשה. הלוואי עליי. איך אפשר לצוות על אדם לשמוח? שמחה זה עניין של רגש, לא? אדם שיש לו בעיות/צרות – קשה לו לשמוח. ידוע בפנימיות התורה שאין מקרה בעולם ושכל מה שקורה זה לטובה. יש מצווה בתורה לשמוח. החודש – בחודש אלול ״המלך בשדה״. המלך – בורא עולם, רוצה להתקרב אלינו ולכן הוא ״יורד״ אלינו ממרומים. המלך רוצה שיהיה לנו טוב.
והתשובה לשאלה: איך אפשר לצוות על אדם לשמוח? נמצאת בחצי השני של המשפט – ״אשר נתן לך ה׳״.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

אם מתבוננים היטב בבריאה ועל החיים שלנו אפשר לראות ששום דבר אינו מובן מאליו בחיים. אנחנו ברי מזל שאנחנו יכולים לתרגל יוגה. אני מוקיר תודה על הזכות לעבוד עם חבורה נפלאה של אנשים שרוצים לצמוח ולהתפתח. לשבת בישיבה משוכלת על הרצפה או לעמוד על הראש זאת לא חוויה שהרבה אנשים חווים. זאת מתנה שעליה אני אומר תודה כמה פעמים ביום. הראש במידה רבה שולט על הרגש. כשהראש מסודר נכון זה משפיע על הרגש ופתאום רגשות חיוביים צצים. למעשה השמחה היא בחירה. אני בוחר להיות בשמחה. וחשוב לנו להזכיר לעצמנו את זה מדי פעם. כשאדם נכנס לעצבות, כולו ננעל כמו שלט של רכב שסוגר את החלונות ונועל את הרכב. כשאדם שמח הוא פתוח, הוא זורם, קל לו יותר ליישם דברים. השמחה פותחת תחומים בחיים והעצבות נועלת אותנו.
האימון שלנו מרים אותנו ופותח אותנו. מעולם לא הצטערתי שפרשתי מזרן כדי להתאמן. גם אם התאמנתי מעט, זה תמיד השתלם.
כל הנשמה תהלל יה הללו-יה. אומרים חז״ל במדרש – כל נשימה ונשימה. עד כמה אנחנו מודים לכל נשימה שלנו. אדם עם קשיי נשימה לא מכיר את ההרגשה שרובנו מכירים – נשימה זורמת.

לחיים שמחים ומאושרים!
תיהנו משיר שמח במיוחד 🙂 (מעל מיליארד צפיות)

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה