רבע שעה, לא יותר/פרשת ניצבים/חומש דברים

כ״ח באלול ה׳תשע״ט (ספטמבר 28, 2019)

מסופר בחסידות חב״ד על הרב נחום מרקוביץ׳ שגר בניו יורק. בצעירותו, לא היה לרב חשק ללמוד בישיבה בה למד. לילה אחד הוא נכנס לשיחה ביחידות עם הרבי מלובביץ׳. הוא הגיש לרבי פתק ובו כתב ״אין לי סיפוק בחיים. אני עובד בחברה אבל אני לא מרגיש שאני מממש את הייעוד שלי בחיים. בנוגע ללימוד תורה, זה לא מעניין אותי. אני לא יודע מה לעשות״. הרבי ענה לו שישתדל ללמוד 5 דקות ביום, ולא יותר. ומפעם לפעם תוסיף דקה אחת בלבד. הרב נחום באמת התחיל ללמוד חמש דקות ביום. הרבה פעמים היה עוצר באמצע פסוק או סיפור מעניין כי הרבי אמר ללמוד 5 דקות ולא יותר. אז אמנם היה לומד רק 5 דקות, אבל כל היום היה חושב על 5 הדקות האלה שמילאו אותו. והבין כמה שהתורה קרובה אליו ומשפיעה לו על החיים.
בפרשת השבוע משה רבנו פונה אל עם ישראל ואומר להם לגבי התורה והמצוות: ״לא בשמים היא לאמר…ולא מעבר לים היא לאמר…כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשתו״.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

דיברתי בעבר בשיעורים בסטודיו על חשיבות תרגול יומיומי. הרי רק אם נתמיד ונשקיע בדבר מסוים, נצליח להתחבר אליו ולהתפתח כתוצאה מהחיבור הזה.
אז לאלה שרוצים להתבונן פנימה ולעשות דרך, כדאי לתרגל רבע שעה ביום, ולא יותר! (כמובן שעם הזמן אפשר להוסיף עוד דקה ועוד דקה). לכולנו יש רבע שעה פנויה ביום בבוקר (ואם קשה בבוקר אז בכל זמן אחר ביום). אנחנו הרי מבזבזים כל כך הרבה זמן בשימוש בטלפון הנייד ביום שתכלס אנחנו יודעים שבקלות אפשר היה לוותר על חלק מהזמן הזה (לדברים קצת יותר משמעותיים). אני חושב שה״טריק״ הזה שמציע הרבי מלובביץ׳ הוא גאוני ושכל אחד יכול ליישם אותו. אשמח לעזור לכל אחד להרכיב תרגול אישי של רבע שעה ולשמוע בהמשך כיצד התרגול השפיע על היום שלו ובכלל על החיים שלו.

שבת שלום ושנה טובה ומתוקה

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה