רוצים להיות מסודרים? / פרשת נשא / חומש במדבר

י׳ בסיון ה׳תשפ״א (מאי 21, 2021)

בני ישראל במסעותיהם במדבר מסודרים בסדר מסוים. דמיינו את המשכן (אוהל מועד) באמצע ו-12 השבטים מסביב בקבוצות של שלושה שבטים בכל כיוון. שבט לוי כאמור היה ממוקם באמצע. הפרשה עוסקת במניין ובתפקיד של 2 משפחות משבט לוי. משפחת גרשון ומשפחת מררי. משפחת גרשון אחראים בין השאר על יריעות אוהל מועד. בעבודת המשכן ברור לכולם הפעולות שבאחריותם, מתי עושים ומי עושה אותן. מהסדר הזה לומדים כמה חשוב הסדר בקדושה. איפה שאין סדר, לא יכולה להיות קדושה. הכי חשוב שלכל משפחה יש תפקיד. הבורא נותן תפקיד לכל שבט, לכל משפחה ולכל אדם. כל הכשרונות והיכולות שאנחנו מקבלים זה לפי התפקיד שאנחנו צריכים לעשות בחיים. לדוגמא, אדם ש"בונה" רכב בונה אותו לפי תכלית. שום חלק ברכב לא מיותר. אם החלקים לא יהיו בנויים במדויק הרכב יישחק מהר. הקדושה מתאפיינת בסדר, דיוק וקביעות. העולם גם נברא בדיוק מופתי. אין פרט מיותר במציאות. אין נמלה מיותרת בעולם. כמו כן, אין שום דבר שקורה במקרה.

איך זה רלוונטי לנו כיוגיסטים?

מה זה רוחניות? האם יש צורך להיות מסודר כדי להיות רוחני? ודאי שכן. כל היוגים והמקובלים הנהיגו את חייהם לפי סדר מופתי. מתחילת תקופת הקורונה נדרשנו בסטודיו לעלות מדרגה ולהיות יותר מסודרים.
1. להקים אוהל כדי להגדיל את שטח הסטודיו.
2. להפעיל את מערכת הרישום לשיעורים דרך האתר והאפליקציה ולבקש מהתלמידים שיירשמו מראש לשיעורים.
3. לסמן סימונים על הפרקט/דק כדי שכולם יסתדרו בסדר מסוים ושאף אחד לא יפלוש למרחב של השני.
4. לבקש מהתלמידים להגיע עם מזרן וציוד אישי.

לא יכולנו לעבור את התקופה הזאת בלי סדר. בדיוק בעוד חודש מהיום יחול היום הראשון של הקיץ, וכבר חם. מעניין "שבמקרה" דווקא השבוע נערכנו והורדנו את יריעות האוהל שלנו בסטודיו. שבט גרשון בסביבה? 🙂 עכשיו אפשר לשאוף את האוויר הצח שבחוץ. לשמחתנו כולם שיתפו פעולה עם הסדר שהנהגנו בסטודיו ובסך הכל עברנו את התקופה המטלטלת הזאת בצורה די טובה.

שבת שלום ומבורך,
עדי 🙏

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של הרב יובל אשרוב על הפרשה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה