״להוריד״ קדושה/פרשת אחרי מות-קדושים/חומש ויקרא

ח׳ באייר ה׳תש״פ (מאי 2, 2020)

פרשת ״אחרי מות״ מזכירה לנו את חטא בני אהרן שניסו להיות יותר מדי קדושים. הם התנזרו לגמרי מן העולם הגשמי וניסו להתחבר רק לרוחניות ולקדושה: הם נכנסו לקודש הקודשים פרועי ראש, ללא בגדי כהונה, שתו יין (כדי להתחבר גבוה יותר), לא נשאו נשים, לא הולידו ילדים והקטירו קטורה נוספת. מעשה זה גרם לכלות נשמתם והם נפטרו מן העולם הגשמי. התורה, מסתבר, היא נגד המתת היצר, והיא מלמדת אותנו שאסור לאדם להתנזר או להסתגף. קדוש אמיתי הוא לא אחד שמתנזר ונראה כמו מלאך, אלא אחד ש״מוריד״ את הקדושה ומשלב אותה בחיים החומריים היום יומיים. אדם ששולט ביצר שלו (ולא הורג אותו לגמרי) הוא הקדוש האמיתי. אדם ששולט בדיבורו ובמעשיו, ומצליח להפוך רגש שלילי לרגש חיובי, אחד שמצליח להתגבר על הדחף האגואיסטי לקחת לעצמו בלבד, ובמקום זאת הוא מצליח להפוך את המצב לנתינה ולעזרה לזולת.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

כמו שהזכרתי הרבה בעבר, כולנו מחוברים ברשת אחת. ריקמה אנושית אחת. נשמה אחת. כולנו ניצוצות של הבורא. אנחנו נבראים ולכן מישהו או משהו ברא אותנו. אדם שמתחבר לקדושה באופן מאוזן, מתחבר לכח החיים, ולזרימה בריאה ומאוזנת בכל תחומי החיים. אדם יכול לקיים יחסי אישות, אך כדאי שיעשה זאת בקדושה ובטהרה. אדם מוזמן לאכול, אבל כדאי שיעשה זאת באיזון ולא כמו בהמה.
ב 2006 עשיתי את קורס המורים ליוגה השני שלי אצל ויג׳יי בדהרמסלה שבהודו. אם מישהו היה מפרגן לו על משהו הוא תמיד היה עונה את אותה התשובה .
All happens with the grace of G-d.
וזאת התכלית של היוגה. חיבור ואחדות עם התודעה הקוסמית האוניברסלית.

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של רפאל כהן על הפרשה.
נ.ב.ב. צירפתי סרטון של ויג׳יי מ 2018 באזור Triund מעל דהרמסלה. זכיתי לטייל איתו באזור המקסים הזה. הקליקו כאן לצפייה

בתמונה :ויג׳יי ואני לפני 10 שנים. במסגרת ביקורו בארץ לימד שיעור בסטודיו

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה