תכנית לקורס מורים ליוגה עם עדי פנחסי – 500 שעות
500 HOUR ASHTANGA ALIGNMENT YOGA TTC
משתתפי הקורס יקבלו: 10 כניסות שנתיות לשיעורים בסטודיו \ מנויי הסטודיו יקבלו הנחה: מנוי חופשי – 20%, מנוי דו שבועי 15%, מנוי חד שבועי 15%
תנאי לקבלה לשנה ב': השלמת כל המטלות משנה א' (עבודות בפילוסופיה, אנטומיה, מבחן פיזיולוגיה ופתולוגיה)
חזון ומטרות הקורס
- להקנות למשתתפי הקורס כלים להתפתחות אישית דרך חכמת היוגה.
- לאפשר למשתתפי הקורס למידה משמעותית ובטוחה הן בתכנים העיוניים והן בתכנים המעשיים.
- להקנות למשתתפי הקורס כלים לתרגול עצמי.
- להקנות למשתתפי הקורס כלים להוראה נכונה, מדויקת, מאפשרת ומותאמת של חכמת היוגה.
- להקנות למשתתפי הקורס ידע נרחב בהוראת היסודות של היוגה לתלמידים מתחילים וממשיכים.
- להקנות למשתתפי הקורס ביטחון על ידי יצירת סביבה תומכת לכל שאלה, הגיג ועניין במהלך תקופת הקורס.
- להקנות למשתתפי הקורס ביטחון בהוראת יוגה על ידי התנסויות מעשיות כגון: צפייה בשיעורים, אסיסטינג, דיבור בפני קהל והוראת שיעורים בסטודיו.
תנאי קבלה
- לפחות שנתיים ניסיון בתרגול יוגה
- מכתב המלצה ממורה ליוגה
- ראיון אישי
- ידע מספק באנגלית (לצורך לימוד אנטומיה ומעבר מבחן מסכם באנגלית)
חובות התלמיד ודרישות הקורס לקבלת הסמכה
- השתתפות ב-85% משיעורי הקורס
- הגשת כל העבודות שיינתנו במהלך הקורס
- ציון עובר במבחנים ב: אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה
- צפייה ב-2 שיעורים בשנה א' וב-4 שיעורים בשנה ב'
- השתתפות ב-6 שיעורי יסודות אצלנו בסטודיו/ בסטודיו אחר במהלך השנתיים של הקורס (לפחות 3 שיעורים מתוך ה-6, אצלנו בסטודיו)
- אסיסטינג ב-2 שיעורים במהלך שנה ב'
- הוראה במסגרת שיעור בקורס במהלך שנה א'. הוראה במסגרת שיעור בסטודיו במהלך שנה ב'.
- השתתפות ב- 3 ימי ריטריט במדבר במהלך שנה ב׳.
סדר יום
10:30-11:30 – פראניאמה ומדיטציה
11:30-13:15 – אסאנה (תרגול והוראה)
13:15-13:45 – ארוחת צהריים
13:45-15:00 – השלמות: פראניאמה, מדיטציה ואסאנה, אסיסטינג, אדג׳סטמנטס
15:00-16:30 – פילוסופיה והיסטוריה של היוגה/ חכמת הקבלה/אנטומיה/ פיזיולוגיה/ פתולוגיה/ אתיקה
סילבוס קורס הכשרת מורים – שנה א'
נושא לימוד |
פירוט |
מס' שעות |
פילוסופיה והיסטוריה של היוגה
מבוא לחכמת הקבלה
(שרון הילה שטרן ועדי פנחסי) |
- פטאנג'לי יוגה סוטרה
- יאמה וניאמה
- האטה יוגה פרדיפיקה
- אורות וכלים
- עבודת תיקון המידות
- מודל התפתחות אישית (בריאות טבעית לנפש)
*3 עבודות להגשה |
20 |
אנטומיה (דיויד קייל וצאלי רייכרד) |
- מבוא וסקירה כללית
- היכרות עם מערכת השרירים והרקמות
- היכרות עם מערכת העצבים ומערכת השלד
- כף הרגל והקרסול
- מפרק הברך
- מפרק הירך
- האגן, פסואס ומפרק הסקרו-אליאק
- אנטומיה של הנשימה והבנדות
- עמוד השדרה
- מפרק הכתף
- כף היד, הזרוע והמרפק
*ציון "עובר" במבחני האנטומיה |
26
(20 שעות מתוך 26 יילמדו באופן עצמאי באינטרנט דרך התוכנה של דייויד קייל. כולל בחנים וקבלת ציון "עובר" בבחנים האינטרנטים)
(6 שעות מתוך 26 יילמדו באופן פרונטלי ע"י עדי) |
פיזיולוגיה (רייצ'ל קרנצמן) |
היכרות עם:
- המערכת האנדוקרינית
- האברים הפנימיים
- השפעת הנשימה על האברים הפנימיים
|
10 |
פתולוגיה (צאלי רייכרד) |
- הפתולוגיות הנפוצות במפרקים הגדולים בגוף: כף הרגל, ברך, ירך, אגן, כף היד, מרפק, כתף, גב, צוואר. 3 פתולוגיות בכל מפרק.
- פתולוגיות מחיי היומיום
- פתולוגיות שנגרמות מתרגול יוגה לא מאוזן
|
24 |
אסאנה, כולל תרגול, פדגוגיה והכשרה בהוראתן |
- יישור קו מעמיק על תנוחות היוגה הבסיסיות (לדוג' – טדאסאנה, סופטה פדהנגוסטאסאנה, ויפריטה קראני, ויראסאנה ועוד)
- ברכות לשמש A+B
- תנוחות עמידה מהסדרה הראשונה של אשטנגה ויניאסה יוגה
- לימוד בנדות: מולה בנדה, אודיאנה בנדה, ג'לנדרה בנדה
- אמנות ההכוונה במגע חלק א' – טכניקות בסיסיות לתמיכה, הכוונה ותיקון במגע בתנוחות הנלמדות
עבודה מסכמת |
120 |
פראניאמה |
- נשימת אוג'אי
- וילומה 1 + 2
- קפהלבתי
- אנולומה וילומה
*הדגש בשנה א' הוא על תרגול הפראניאמות השונות |
22 |
ריכוז והתבוננות |
- פוקוס 12
- תרגול טכניקות מדיטציה
- דרישטי
|
18 |
סטאז' |
- צפייה ב- 2 שיעורים (4 ש׳)
- השתתפות ב-6 שיעורי יסודות (במהלך שנה א' + ב') (6 ש׳)
- הוראה במסגרת שיעור בקורס המורים
|
10 |
סה"כ שעות שנה א' – 250 שעות
סילבוס קורס הכשרת מורים – שנה ב'
נושא לימוד |
פירוט |
מס' שעות |
פילוסופיה והיסטוריה של היוגה |
- מבוא לחכמה הקבלה
- בריאות טבעית
- עין הבדולח
*2 עבודות
* מבחן בריאות טבעית |
50
(5 שעות מתוך 50 יילמדו במסגרת הריטריט) |
אסאנה, כולל תרגול, פדגוגיה והכשרה בהוראתן |
- תנוחות ישיבה מהסדרה הראשונה של אשטנגה ויניאסה יוגה עד מריצ'יאסאנה A
- תנוחות הפוכות
- תנוחות רסטורטיביות
- הוראה
- בניית מערכי שיעור
- שימוש בשפת הוראה ברורה
- דיבור מול קהל, קול ואינטונציה
- אמנות ההכוונה במגע חלק ב' – טכניקות בסיסיות לתמיכה, הכוונה ותיקון במגע בתנוחות הנלמדות. טכניקות במגע מעמיקות לתנוחות שנלמדו בשנה א'.
- עבודה להגשה
|
120
(13 שעות מתוך 120 יילמדו במסגרת הריטריט) |
פראניאמה |
- נשימת אוג'אי
- וילומה 1 + 2
- קפהלבתי
- אנולומה וילומה
*הדגש בשנה ב' הוא על הוראה של הפראניאמות השונות |
38
(5 שעות מתוך 38 יילמדו במסגרת הריטריט) |
ריכוז והתבוננות |
|
22
(5 שעות מתוך 22 יילמדו במסגרת הריטריט) |
סטאז' |
- צפייה ב- 4 שיעורים (8 ש׳)
- השתתפות ב-6 שיעורי יסודות (במהלך שנה א' + ב') (6 ש׳)
- אסיסטינג ב-2 שיעורים (4 ש)
- הוראה במסגרת שיעור בקורס מורים(2)
|
20 |
אתיקה |
- תפקידו של מורה ליוגה
- יחסי תלמיד-מורה
- מגע בשיעור
|
2 |
בניית עסק מהוראת יוגה |
- שיווק השיעורים, שימוש במדיה רלוונטית
- בניית חזון
- התנהלות עם כספים
|
|
עבודות |
עבודת גמר |
|
ריטריט |
3 ימים
יום 1 – 8.5 שעות
יום 2 – 11.5 שעות
יום 3 – 8
הנושאים שילמדו בריטריט:
אסאנה – 13 שעות
פראניאמה – 5 שעות
ריכוז והתבוננות – 5 שעות
פילוסופיה – 5 שעות |
28 |
סה"כ שעות שנה ב' – 252 שעות (כולל 28 שעות במהלך הריטריט)
ספרות מומלצת
Guruji – By Guy Donahaye and Eddie Stern
Light on Yoga – By B.K.S Iyengar
Yoga for a Happy Back – By Rachel Krentzman
עשרה נכנסו לפרדס – מאת משה שרון
אנטומיה של התנועה – מאת בלנדין קלאיס ג'רמיין. עריכה מדעית: אלפונס טרשל
יוגה סוטרה של פטנג'לי – מאת אורית סן-גופטה
מורים חיצוניים
-
- רייצ'ל קרנצמן (פיזיולוגיה – שנה א') – פיזיותרפיסטית, מורה בכירה ליוגה ויוגה תרפיסטית מוסמכת. רייצ'ל עלתה לישראל ב-2013. בארה"ב היא יסדה את Embody Physical Therapy and Yoga בסאן דיאגו וארגנה כנסי "יוגה ברפואה" בשביל המרכז לרפואה משולבת באוניברסיטת קליפורניה סאן דיאגו. היא הוציאה לאור את ספריה "Yoga for a Happy Back: A Teacher's Guide to Spinal Health" במאי 2016 ו- "Scoliosis and The Art of Letting Go" בספטמבר 2016. בוגרת אוניברסיטת מיקגיל, רייצ'ל סיימה קורס מורים ליוגה 2000 שעות עם אדיל פלחיבלה במכללת יוגה פורנה ולמדה באופן אינטנסיבי עם ג'ודית' האנסון לאסטור. רייצ'ל משלבת יוגה לתוך הטיפול הקליני הפיזיותרפי שלה מאז 2002.
- צאלי רייכרד (פתולוגיה – שנה א') – פיזיותרפיסט מוסמך, מרצה בכיר לאנטומיה בבית־הספר לרפואה, אוניברסיטאות תל-אביב ובאר-שבע, מרצה בכיר לאנטומיה בבית־הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט. מומחה לפציעות ספורט ומחול.
- שרון הילה שטרן (פילוסופיה של היוגה – שנה א') – מתוך האתר של שרון: "אני מלמדת, מנחה, מלווה ומייעצת כל חיי. אני שמחה לומר שאת כל מה שאני מלמדת או מייעצת, אני לומדת ומתרגלת בכל יום, מבררת "על בשרי" ושמחה להעביר ידע וחכמה עתיקים ויקרים g לכל מי שמעוניין. עוסקת שנים רבות בהדרכה וייעוץ עסקי בתחומים שונים, ליווי בכירים וארגונים. מורה ליוגה מזה עשור, מלמדת ויניאסה ו- YIN יוגה, מעבירה שיעורים, סדנאות וקורסים בארץ ובעולם."
- דיוויד קייל (אנטומיה שנה א') – דיוויד קייל מתרגל יוגה משנת 1989. מורה ליוגה משנת 2004במשך שנים לימד אנטומיה במסגרת קורסי המורים של ג'ון סקוט. בשנים האחרונות פיתח קורס מקיף ללימוד אנטומיה באינטרנט שמותאם למורים ליוגה. קורס זה יילמד במסגרת קורס המורים דרך האינטרנט.
- מיכל רג׳ואן – תזונה ובריאות טבעית.
- תמר ויינברג – אסיסטנטית. בוגרת קורס מורים דו שנתי עם עדי פנחסי ומורה ליוגה.