חזל״שׁ! / פרשת פינחס / חומש במדבר

כ׳ בתמוז ה׳תשפ״א (יוני 30, 2021)

״בפרשת פינחס אנו לומדים על קורבן התמיד. פעמיים בכל יום בבוקר ובין הערביים עם ישראל כולו נדרש להקריב עולת תמיד. שני כבשים בני שנה. למה דווקא כבשים? כבשים מצד עניינם מבטאים שגרה ותמימות. כבש לא רץ מהר ולא מזיק באופן מיוחד. בכבשים יש משהו שליו רגוע ובלי הפתעות. בחיי היום יום של הציבור צריך להתמודד עם השגרה השוחקת. אדם פרטי יכול לחיות חיי שגרה שלווים ולהעביר את הזמן ללא תקלות מיוחדות. בחיי ציבור ההשתקעות בשגרת היום יום יכולה ליצור שקיעה איטית ולהביא בסופו של דבר לקריסה חברתית. לכן במקביל לשחיקה היום יומית בא קורבן עולת התמיד שעניינו ליצור מערכת ניגודית שתאבק בישנוניות ובקפיאה על השמרים. צריך להעלות את הציבור לאט לאט. כל יום קצת. הדבר דומה לשקית תפוחים הנמצאת בחוץ. אם נשאיר את שקית התפוחים ללא השגחה, עם הזמן התפוחים יירקבו. ישנה תולעת קטנה שלא מבחינים בה. תולעת שמכרסמת באופן איטי והיא המסוכנת יותר מכל. תולעת התמיד. תולעת -אותיות עולת. לפיכך בכל יום החברה צריכה לעמוד על המשמר ולהקריב את עולת התמיד. להיאבק מול תולעת השגרה, מול השחיקה היומיומית המכרסמת. להיאבק ולנצח.״

[מתוך הדברים של הרב חגי לונדין על הפרשה.]

 

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

בימינו אנחנו לא מקריבים קורבנות אבל אם אנחנו רוצים לצמוח ולהתפתח הדרך היחידה זאת יגיעה בהתמדה ובקביעות. להחליף את השגרה השוחקת בשגרה בונה. אני בטוח שאני לא מחדש לאף אחד שום דבר. רובנו פשוט צריכים תזכורת לרעיונות הפשוטים האלה.

כיוון שהמשימה שלנו בסטודיו היא להעביר את תלמידינו תהליך של שינוי, יזמנו שתי פעילויות ממש בזמן הקרוב שאנחנו סבורים שעשויים להכניס את כולנו לשגרה של עשייה ממקדת.

  1. אתגר המדיטציה והפראניאמה ב 11-23/7. בכל יום בשעות 05:45-06:45 נתכנס בסטודיו או בזום לשעה של חיבור לעצמנו. האתגר מתאים לכולם. אין צורך בניסיון קודם ביוגה.
  2. קייטנת מייסור ב 25-29/7. תרגול עצמי של אשטנגה ויניאסה יוגה בליווי שלי ושל מיכל. ה״קייטנה״ מתאימה לאלה עם ידע בסיסי בתרגול אשטנגה ויניאסה יוגה.
  3. בנוסף לפעילויות הסטודיו – כל אחד יכול לתרגל לבד יוגה בבית במשך 15 דקות בכל בוקר או בין ערביים. כשמתחילים את הבוקר עם כמה דקות לעצמנו היום נראה ומרגיש אחרת לגמרי.

אז חזל״ש! חוזרים לשגרה בונה 🙂

בהצלחה לכולנו!

שבת שלום ומבורך,

עדי

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה