להפך את הרצון/פרשת כי תצא/חומש דברים

י״ד באלול ה׳תשע״ט (ספטמבר 14, 2019)

"כי תצא למלחמה על אויביך..". עם ישראל אינו עם אלים. אף על פי שלפי ההיסטוריה שלנו כך זה נראה, כולל התקופה בה אנחנו חיים. אבל האמת היא שזה לא כך. אנחנו עם עם תודעה גבוהה מאד שאמור להתעסק ברוחניות גבוהה. ובזכות התודעה הגבוהה להנהיג בעולם אחדות אהבה וצדק.

לפי פנימיות התורה (סוד התורה) היציאה למלחמה היא מלחמה על היצר, יצר הרע. יצר הרע מביא המון התנגדות לאחדות, לרוחניות, לשלום ולאמת. אדם יכול להיות צדיק אם הוא נלחם את המלחמה הזאת שהיא המלחמה נגד יצר הרע. המלחמה הזאת אינה אלימה. כתוב: "איזהו גיבור הכובש את יצרו". לגוף שלנו קיימים רצונות משלו, הקרוי הרצון לקבל לעצמו תענוג. אגואיזם. הגוף לא חושב אחדות, ערבות, שלום וכו'. היציאה למלחמה היא להפוך את הגוף הזה שלנו שרצונו לקבל לעצמו לרצון להשפיע ולתת לאחר, לאהוב את הזולת. זאת מלחמה פנימית, של התבוננות ועומק.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

התרגול שלנו של נשימה, מדיטציה, תנוחות וכו' מביא אותנו לשער שממנו אפשר לראות את החיים בצורה בהירה יותר ולעבוד על היפוך הרצון שלי ממקבל לנותן. להפנות את כוחות הגוף, המודעות, למקום גבוה יותר.
קל אולי בהתחלה לשבת במדיטציה ולמנוע מעצמנו אכילה יתרה או לא בריאה. או למנוע מעצמנו לישון שינה יתרה (הרי אנחנו רוצים לקום בבוקר ולתרגל יוגה). אבל זה לא מסתיים בזה כי צריך "לעשות שונאו (מלשון שונה, אדם או דבר ששונה ממני) אוהבו". אדם צריך להרגיש בתוכו למה הגוף לוקח אותנו למקומות הלא טובים האלה ולעבוד על היפוך הרצון.
כל אדם צריך לצאת למלחמה הזאת (על היצר) אחרת נישאר ברמת תודעה נמוכה (והרי יוגה זה חיבור לתודעה העליונה).

שבת שלום ומבורך

נ.ב. ההשראה לכתיבת השורות האלה היא מהדברים של הרב אריק נווה על הפרשה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה