לך תתבודד/פרשת תזריע-מצרע/חומש ויקרא

א׳ באייר ה׳תש״פ (אפריל 25, 2020)

מדהים ומרתק בעיניי המחשבה שהתורה שנכתבה לפני כ 3300 שנה מדברת על רעיונות של בידוד, הסגר ,מחלה מדבקת וריחוק חברתי.

הפרשה שלנו השבוע עוסקת במחלת הגוף-נפש שנקראת צרעת. הצרעת היתה מחלת עור שהתפתחה בעקבות כשל נפשי-מוסרי, לרוב בגלל לשון הרע ורכילות.
התורה מפרטת את אופן הטיפול באדם שהיה נגוע בצרעת. הנגוע בצרעת לא היה מטופל אצל רופא אלא אצל כהן, המנהיג הרוחני. אם הכהן החליט שהחולה אכן נגוע בצרעת, החולה נשלח מהבית שלו, מכל המחנה של בני ישראל ונדרש להיות בבידוד. ״בדד ישב מחוץ למחנה מושבו״. הכהן למעשה אומר לחולה: צא לבידוד, לך תעשה חשבון נפש, תחזור לעצמך. תפתח את הלב וככה המחלה תיעלם (בלי משחות וכל מיני עזרים חיצוניים :-).

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

ברפואה טבעית, בכל הדורות עד היום ידוע שרק כח ומקור החיים בגוף מרפא את הגוף. התורה ידעה את זה, היוגים ידעו את זה והעוסקים בבריאות טבעית ידעו את זה. אומרים לנו בעצם להתכנס פנימה ולמצוא את התשובות (לקלקולים שלנו) שנמצאות בתוכנו. עצם השהיה בבידוד, רחוק מהגירויים היומיומיים שלנו עשוי לעזור לגלות את התשובות לשאלות שלנו.

לנו כיוגיסטים יש את הכלים להתכנס פנימה ולעשות את העבודה העצמית החשובה הזאת. אין תקופה טובה יותר מהתקופה הנוכחית להקדיש זמן ו״לקפוץ למים״. לרובנו יש יותר זמן פנוי. המורים שלנו רחוקים מאיתנו ופחות נגישים. זה הזמן ליישם ולתרגל את הלימוד שלמדנו במשך השנים.

מאחל לכולנו שנחסן את עצמנו עם בריאות נפשית ופיזית וכך נמנע מ״הידבקות״ מכל וירוס שהוא. היום ראש חודש אייר. חודש הרפואה. ראשי התיבות של אייר = אני ה׳ רופאך.

שבת שלום ומבורך,
עדי

נ.ב. התמונה (מריטריט לפני כעשור) מהתבודדות של אחדים מתלמידי הסטודיו  ש״הוצאו לבידוד״ במערת פארן.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה