לעזור לעצמנו/פרשת משפטים/חומש שמות

כ״ז בשבט ה׳תש״פ (פברואר 22, 2020)

פרשת משפטים עוסקת ברובה במשפט העברי, בדינים ובהלכות הנוגעים ליחסים משפטיים בין אדם לחברו. הנה אחד הפסוקים מהפרשה:
״כי תראה חמור שנאך רבץ תחת משאו וחדלת מעזב לו עזב תעזב עמו״.
הציווי הוא לעזור לאדם אחר שנמצא במצוקה. למשל, אם אתה רואה את הבהמה שלו שהתעייפה מנשיאת משא בדרך – אתה צריך לעזור לבעל הבהמה לפרוק את המשא הכבד מעל הבהמה ולהקל עליה (באופן אישי, אהבתי מאד את הרעיון של צער בעלי חיים). ״עזב תעזב עמו״, הכוונה היא, עזר תעזור לו, עמו, במשימה הזאת. רבי נחמן בפירוש על הפסוק אומר שבכל פעם שעוזרים לאחר, האחר חייב להיות שותף. אי אפשר להציל את מי שלא רוצה להציל את עצמו.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

מהניסיון שלי במשך השנים, אחד התפקידים החשובים שלי כמורה ליוגה הוא לתת כלים למתרגלים כדי שיוכלו לתרגל יוגה באופן עצמאי. אפשר לומר שהתפקיד שלי הוא תפקיד של יועץ. אם רק ״אאכיל בכפית״ את המתרגלים (אלמד שיעור מונחה) ההתקדמות שלהם בתרגול תהיה מוגבלת ובוודאי שלא ימצו את הפוטנציאל שטמון בהם.

כדי שהמתרגלים יפיקו את מלוא התועלת מתרגול היוגה, אנחנו פותחים בשבוע הבא שיעור חדש. השיעור אינו שיעור קבוצתי רגיל שמנחה מורה כפי שאנחנו מכירים. בשיעור החדש הזה המורה נמצא בסטודיו, מקשיב לצרכים של אותו מתרגל ונותן הנחיות לתרגול עצמי. המורה כל הזמן נמצא בסביבה כדי לעזור לתלמיד להתקדם אבל עיקר התרגול הוא עצמאי כאשר המורה נמצא ברקע כדי להנחות, לתמוך ופשוט להיות שם לעת הצורך. אין צורך לחשוש מתרגול עצמי, המורה נמצא שם בשביל המתרגל.
בנוסף לחיבור הזה בין המורה למתרגל, המתרגל חווה את האנרגיה של עוד מתרגלים כמוהו בסטודיו שעוברים גם הם מסע אישי.

אני מזמין מתרגלי יוגה שמתרגלים לפחות שלושה חודשים להתנסות בשיעור הזה שלדעתנו הוא המשובח ביותר בשיעורי הסטודיו.
מבטיחים להשתדל כמיטב יכולתנו לעזור לכם לעזור לעצמכם.

שבת שלום ומבורך
עדי

נ.ב – השראה לכתיבה מהדברים של סיון רהב מאיר על הפרשה

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה