מי יפתור לי את החלומות? / פרשת מקץ / חומש בראשית

א׳ בטבת ה׳תשפ״א (דצמבר 16, 2020)

לאחרונה הפרשות עוסקות בחלקן בחלומות. בפרשת השבוע שעבר יוסף חלם חלומות והשבוע בפרשה פרעה חולם חלומות. פרעה רוצה להבין את מהות החלומות ומזמין את חרטומי מצרים לפתור לו אותם אך הם לא מצליחים: ״ואין פותר אותם – לפרעה״. חז״ל מסבירים את משמעות המילים האלה: ״פותרים היו אותם – אבל לא לפרעה. שלא היה קולם נכנס באוזניו, ולא היה לו קורת רוח בפתרונם״. המדרש מספר, שהחרטומים של פרעה הציעו כל מיני פירושים אבל פרעה לא קיבל אף אחד מההסברים. בסופו של דבר, החלומות נפתרו כאשר יוסף הגיע אל פרעה, הקשיב לו ובשיתוף פעולה עם פרעה – פירש את החלומות.

איך זה רלוונטי לנו היום כיוגיסטים?

במהלך עשרים השנים שאני מתרגל יוגה למדתי אצל מורים רבים. כל מורה הציע ממשנתו ומניסיונו. עם חלק מהם עברתי כברת דרך ועם חלק המפגש היה חד פעמי. הגעתי למורה מסוים מפני שחשבתי שאוכל לקבל תשובות לשאלות ששאלתי. כשמשהו עמוק בתוכי אמר לי שאותו מורה לא נותן/ייתן מענה לשאלותיי פשוט המשכתי הלאה. כשהמורה הנכון מופיע בדרך כלל יודעים. את אלפונס טרשל, המורה שלי לתאי יוגה תרפי, מקצועות המגע ועוד, פגשתי בקורס המורים בוינגייט ב-2006. ידעתי שאני צריך ללמוד אצלו וכך עשיתי החל מ-2008.

חשוב לדעתי לקבל עצות ממורים/אנשים רוחניים אבל רק אנחנו יודעים מה נכון לנו ואילו עצות כדאי ליישם. כמורה ליוגה, אני משתדל לסייע לתלמידיי להאיר את האור הפנימי שקיים בתוכם. לפעמים העצות שלי מתאימות לאותו תלמיד ולפעמים יש צורך לעשות התאמה כי כל גוף הוא שונה. אני מאחל שכולנו נזכה לגלות את האור הפנימי העצום שקיים בתוכנו ולתת לאור הזה ביטוי בצורה המקסימלית והמיטבית.

שבת שלום וחנוכה שמח,

עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של סיון רהב-מאיר על הפרשה.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה