מ״פה רע״ ל״פה טוב״/פסח/יציאה ממצרים

י״ז בניסן ה׳תש״פ (אפריל 11, 2020)

התלוננתי בפני חברה לפני שבועיים שאני עצלן. אני רוצה לעשות כל מיני דברים שחשובים לי אבל אני פשוט לא מוצא זמן ואין לי מוטיבציה. היא אמרה לי שזה לא טוב שאני מדבר על עצמי דברים לא טובים.
אוטוטו ליל הסדר. אני מנסה להכין את עצמי לקראת החג הנפלא הזה. מנקה ומסדר את הבית, מנסה לבער את החמץ שבתוכי ולכוון את עצמי לקראת מעמד יציאת מצרים (מגלות לגאולה) תוך כדי מחשבה על מה שהחברה אמרה לי.

אז מה העניין עם פרעה? מצירופי האותיות של השם פרעה אפשר להבחין במילים עורף, הפרעה, פה רע, פער וכו׳. אני רוצה להתעכב על הצירוף ״פה רע״. מה ה״פה רע״ עושה לנו? הוא גורם לנו כל הזמן לדבר רע על עצמנו ואז אנחנו מרגישים נחותים. ואז הפה הזה בעצם משעבד אותנו להיות העבד של פרעה. איך דיקטטורים ומנהיגי כתות משעבדים אנשים? הם מדברים איתם דברים רעים על עצמם. וברגע שאנחנו מרגישים רע עם עצמנו, אנחנו משותקים, לא יכולים לעשות כלום. אנחנו בכלא. במצרים. ולכן אף עבד לא יכל לברוח ממצרים, כי כל הזמן היו מדברים עימם/עליהם דברים רעים.

אדם צריך להרגיש טוב עם עצמו. אם אנחנו נמצאים בעולם הזה, זה לא בדיעבד. מלכתחילה בורא עולם רוצה שנהיה כאן. יש תפקיד לכל אחד ואחת מאיתנו. אף אחד לא מיותר. הכל מדויק. ולכן משה בא להוציא את בני ישראל ממצרים על ידי לימוד טוב על האדם. אז איך זה שאנחנו מרגישים רע עם עצמנו לפעמים? זה רק בגלל נקודת הגלות. אנחנו אמורים לשמוח במציאות שלנו. כי הטוב ומיטיב שוכן בתוכנו. ואם הכח הזה (הטוב ומיטיב) שוכן בתוכנו אז אנחנו טובים.

משימה ליוגיסטים מיטיבי לכת

כיוגיסטים שמתפתחים כל הזמן, אנחנו צריכים להתחיל את הגאולה הפרטית שלנו על ידי דיבורים טובים על עצמנו.

חג כשר ושמח,
עדי

נ.ב. השראה לכתיבה מהדברים של אדיר איתן על ליל הסדר.

כל הזכויות שמורות לעדי יוגה